Dieta na trądzik. Czy coś takiego w ogóle istnieje?

Czy to co jemy ma wpływ na to jak wyglądamy? Moja odpowiedź brzmi tak. Zresztą, nie trzeba być specjalistą żeby to wiedzieć. Wystarczy spojrzeć w lustro. Wystające fałdki, grube uda, boczki – no chyba nie powiesz mi, że żywisz się sałatą? A co o naszych nawykach żywieniowych mówi twarz? Podobno na niej odbija się wszystko – zamiłowanie do słodyczy, papierosów czy innych używek.

Twarz prawdę Ci powie

Nigma Talib – światowej klasy specjalistka medycyny estetycznej twierdzi, że na naszej twarzy jak na dłoni widać wszystkie błędy żywieniowe, jakie popełniamy. Czego jemy za dużo a czego za mało.

  • Twarz fanki wina – rozszerzone pory, zmarszczki, opadające powieki, odwodniona skóra, czerwone policzki oraz nos.
  • Twarz fanki słodyczy – krosty na całej twarzy, zmarszczki w okolicach czoła oraz nosa, ziemisty odcień skóry.
  • Twarz fanki nabiału – sińce pod oczami, grudki i zaskórniki na brodzie, opuchnięte powieki.
  • Twarz fanki pieczywa – chomikowate policzki, krostki na brodzie, przebarwienia.

Patrząc na powyższą charakterystykę, osoby zmagające się z trądzikiem powinny zrezygnować z jedzenia większości produktów spożywczych. Wszystko wskazuje na to, że powinny żyć na chlebie i wodzie. A nie przepraszam! Chleb zawiera gluten! Wokół diety antytrądzikowej narosło wiele mitów. W sieci można znaleźć mnóstwo sprzecznych zaleceń. Czas poznać prawdę. Dowiedzieć się co szkodzi naszej cerze, a co wręcz przeciwnie – dba o jej dobry wygląd!

Dieta na trądzik

Ten kto zmaga się z trądzikiem wie, że nie ma jednej uniwersalnej przyczyny jego powstawania. Co nie zmienia faktu, że można wyróżnić kilka czynników nasilających zmiany. Począwszy od stresu, a skończywszy na diecie. To prawda – spożywanie niektórych produktów w nadmiarze może odbić się na kondycji naszej cery. Poniżej znajdziesz listę tych, względem których powinnaś zachować ostrożność.

  • Słodycze
  • Fast-foody

Generalnie, żywność wysokoprzetworzona. Dania typu instant również nie wchodzą w grę. Zawarte w nich barwniki, konserwanty mają fatalny wpływ na naszą cerę! Nie wierzysz? Przeprowadź mały eksperyment. Przez tydzień jedz zdrowo – regularne posiłki, świeże warzywa i owoce, chude mięso, pełnoziarniste pieczywo, a do tego duże ilości wody. Po upływie 7 dni, zaprzyjaźnij się z McDonaldem i pobliską pizzerią. Niech dział z napisem “Słodycze” stanie się Twoją bratnią duszą. Będziesz niemile zaskoczona tym, jak zmieni się wygląd Twojej cery. Będzie na maxa odwodniona! Pojawią się pryszcze i zaskórniki.

A zatem co jeść, by móc cieszyć się gładką i promienną cerą? Zanim poruszę tę kwestię, chciałabym się skupić na jeszcze jednej jakże istotnej sprawie – nabiał. Gros specjalistów twierdzi, że osoby zmagające się z trądzikiem powinny go bezwzględnie wyeliminować. Czy to prawda?

Nabiał a trądzik 

Czy nabiał powoduje trądzik? Niestety, na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Eksperymenty dają różne wyniki. Jedni twierdzą, że po odstawieniu produktów mlecznych zauważyli poprawę wyglądu cery. Inni wręcz przeciwnie – nie widzą żadnych zmian. Lekarze również nie są w stanie postawić klarownej hipotezy. Winnych szukają wśród hormonów. A jaka jest prawda? Póki co nie wiadomo.

Dieta na trądzik – czego nie może zabraknąć w Twoim menu?

Zanim wybierzesz się na zakupy spożywcze, skup się na kaloryczności swojego menu. Długotrwałe, a przede wszystkim restrykcyjne diety odchudzające mogą w znaczący sposób pogorszyć wygląd cery – i nie tylko. Włosy i paznokcie również dostaną za swoje – zaczną się łamać i wypadać.

Aminokwasy

A konkretnie metionina i cysteina – wyżej wymienione substancje regulują procesy rogowacenia się naskórka, a dodatkowo zapobiegają nadmiernej produkcji łoju. Konieczne musisz je uwzględnić w swojej diecie. Gdzie ich szukać? Jaja, ryby morskie, nasiona, orzechy, oliwa z oliwek.

Nienasycone kwasy tłuszczowe 

Zadbają o odpowiedni poziom nawodnienia, a dodatkowo zmniejszą stan zapalny toczący się w Twoim organizmie. Najlepszym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych są tłuste ryby morskie, nasiona i orzechy, oliwa z oliwek, awokado.

Cynk

Rola cynku w walce z pryszczami jest nieoceniona. Czym ten pierwiastek wyróżnia się na tle innych pierwiastków? Posiada silne właściwości antyoksydacyjne. Spowalnia proces starzenia się skóry, usuwa nadmiar toksyn z organizmu, hamuje rozwój bakterii Propionibacterium acnes odpowiedzialnej za powstawanie trądziku!

Źródła: otręby pszenne, pomidory, natka pietruszki, warzywa kapustne, kakao, strączki, dziki ryż, sezam, pestki dyni.

Witaminy A, C, E, D, E

Są niezbędne do utrzymania prawidłowej kondycji skóry. Wzmacniają odporność organizmu, a tym samym ułatwiają walkę z bakteriami odpowiedzialnymi za powstawanie trądziku. Ich niedobory w znaczący sposób odbiją się na naszym wyglądzie. Na twarzy pojawią się krosty i zaskórniki. Włosy zacznają wypadać na potęgę. Nie wspominając o paznokciach – zapomnij o estetycznym manicure!

Źródła: czerwone warzywa i owoce, cytrusy, tłuste ryby morskie, ciemne pieczywo, płatki owsiane.

Biotyna

Jest bardzo silnym antyoksydantem. Przydomek – witamina młodości nie wziął się znikąd. Znajduje odzwierciedlenie w jej właściwościach. Reguluje pracę gruczołów łojowych, chroni przed nadmiernym błyszczeniem się skóry, likwiduje przebarwienia, przyspiesza gojenie się ran –  a dodatkowo wzmacnia włosy oraz paznokcie. Rozdwojone końcówki, nadmierne wypadnie, kruchość czy łamliwość nie wchodzą w grę!

Źródła: mleko, ser, żółtka jaj, ryby, drożdże, ciemny ryż, banany, grejpfruty, kukurydza, marchew, cebula, brokuł, kalafior, olej rzepakowy oraz słonecznikowy.

Objawy niedoboru biotyny w znaczący sposób odbijają się na kondycji naszych włosów, skóry oraz paznokci – niemalże natychmiastowo! Pojawiają się wszelkiego rodzaju podrażnienia, zaczerwienienia, krostki i zaskórniki.

Dieta na trądzik – co jeszcze możesz zrobić?

Warto zastanowić się nad specjalistyczną suplementacją – tabletki na trądzik Nonacne. Aczkolwiek włącznie do diety probiotyków również przyniesie wiele korzyści. Możesz zdecydować się na zakup tych sprzedawanych w formie tabletek lub po prostu jeść więcej kiszonek!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *